dinsdag 30 november 2010
















Soms is n meubelstuk bijna n schilderijtje,kunstwerk,stilleventje.Tenminste als
je van de zweedse boeren stijl houdt.Meestal zijn
deze meubelstukken niet te vinden of je valt achter
over van de prijs.Ik koop nog wel eens wat in uit
Zweden maar meestal laat ik t maar aan me voorbij gaan omdat het zo afschuwlijk duur is,dus onverkoopbaar,neem de Mora klokken die
worden tegenwoordig zo mooi nieuw nagemaakt en wel te betalen dus kan ik niemand ongelijk
geven daar te voor gaan.
Wij willen toch altijd het origineel terwijl ik n tijdje geleden bij room 7 bijna overstag was gegaan
voor de Mora klok die daar nieuw stond te pronken.
Man-lief had toen zo niets we houden ons aan ons idee echt of niet!!
Tuurlijk heb ik even gebromd maar n tijdje later kwam dan toch de Mora uit zweden over waar
we op slag alletwee verliefd op waren en zijn!
Ik heb nu prachtige Zweedse klepbanken ingekocht voor de winkel die passen hier niet in huis
met z'n drietjes dus die mochten naar de winkel.
Man-lief was natuurlijk heerlijk in de grote loods aan t struinen zoeken op z'n buik,klimmend
en ondertussen vrolijk babbelend met de eigenaar van de loods over alle mooie spullen die we
weer zagen vooral de oude groene patine-verf die is zo mooi.
Afijn ik hoor HE kijk nou ONZE stoelen ik zag mn Kwantum stoelen alweer verdwijnen.Klimmend
kwam hij met n stoel te voorschijn en triompf op z'n gezicht alsof hij n slag bij noem eens wat had
gewonnen.Lief de bus zit vol,ja maar KIJK nou eens dit is zo mooi.Ja is t ook maar de bus is vol
het budget is op en......en.....
Ik kon kletsen en agrgumenten aanvoeren wat ik wilde hij was al weer verdwenen in de Zweedse
berg op zoek naar de rest vreesde ik en ja hoor nog n aantal kreten laten stonden daar 4 prachtige
stoeltjes bij elkaar en man-lief met n tevreden gloed.
Hij en de eigenaar gezellig kletsend ik mn geld op zoekend.Want als ik met Mart ga inkopen neem
ik altijd meer budget mee dan ik denk nodig te hebben hij vindt altijd nog wel iets ergens onder
of boven op.
Terwijl ik afrekende en al mn ribben mocht behouden gingen de heren in de overvolle bus passen
en meten.Tuurlijk past t dan.
In de bus kregen we natuurlijk toen de discussie houden we ze of......
Nu staat er een naast de Mora te pronken maar de stoelen staan niet bij de tafel je kent t vast wel
wat doen we met de tafel....Meeste dames zullen nu n zucht van jaloezie slaken want tafel en
stoelen van nog geen jaar ach die kunnen toch weer weg schat???(dit zei man-lief HEUS)
Maar wij hebben niet 4 kinders met aanhang maar slopers,hangers,gooier,s dus hier is t laatste
woord natuurlijk nog niet over gezegd.De tafel zo'n teak ding is vooral groot,praktisch ook
wel niet zo mooi.Maar ik denk dat de stoelen in de winkel komen en eindigen in n huis waar
kinderen geen slopers etc...etc zijn.
En nu ga ik glibberend naar de winkel kou lijden want de kachel is er nog niet,had zo op 24 graden
gehoopt voor vandaag maar helaas.
Voor alle sneeuwaanbidders heel veel plezier dikke zoen,Ingrid

8 opmerkingen:

  1. Mooi fotos van die Zweedse stoel en ja ik begrijp je zo goed...die zweedse klokken vind ik ook prachtig maar zitten echt een stuk boven ons budget..dan maar genieten en zwijmelen over de fotos :-p

    Liefs en een fijne dag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat avonturen hebben jullie 2tjes,geweldig,wel gaaf als je iets vind wat je graag wilt hebben,ook gaaf dat jullie wel eens naar Zweden gaan,zou ik ook wel eens willen,ik wens je een fijne avond,ow het stoeltje is echt prachtig en de krans erop ook,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oo lijkt me zo leuk dat je zoiets samen kan doen..echt geweldig die stoeltjes
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch zo'n enthousiaste man die net zo hard naar mooi spul zoekt als jij ??!!
    Ik zie helemaal voor me hoe hij overal onder en op klimt om alles te zien..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo samen te kunnen struinen naar mooie spullen en hij zowaar nog enthousiaster is dan jij al bent. Je stoeltjes zijn prachtig, maar inderdaad lijken ze me niet echt slopers proof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor je lieve reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk dat jij ook in Zweden inkoopt, lijkt me geweldig om daar regelmatig heen te gaan. En ja die Mora klokken...helemaal geweldig!
    Fijne week!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch om zo samen op inkoop te gaan, leuke post. Lijkt me gaaf in Zweden. Je hebt mooie spullen.Fijne avond nog.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen