maandag 14 september 2009

diertjes van de vakantie

Pien en Fleurtje gaan altijd lekker mee op vakantie,er is altijd wel ergens schawuw voor de dames.En we houden rekening met wandelen s'morgens vroeg en s'avonds is t goed te doen
voor mn 2 schatten met hun dikke vachten.Vooral Pien heeft er echt n bontjas aan!


Zijn t geen schatjes?


Maar we hadden ook weer ongenodigde gasten.Geloof me live waren ze nog groter,enger,
hariger!En als je dit soort exemplaren met z'n drietjes op je slaapkamer aantreft dan slaap
je zéér licht en zelfs met alle lampen aan!Volgens mij zie je de ogen van dat enge ding hierboven.








Dylan is dol op vis,niet op z'n bord maar wel hengelen!Hij ving als enige als enige viel hij ook
flauw van de vreselijke hitte!





Er liepen veel kippen en (helaas)hanen rondom de gitte.Deze moeder kwam ons iedere dag
even bezoekn met haar kroost.Je zag de kuikens groeien en o zo mak sommige aten uit je
hand.






Ik heb iets met koeien en stieren,dit was n beetje n dunnetje maar ik vindt die lichte kleur die
je in Frankrijk bijna alleen maar ziet bij de koeien zo mooi.







Op n brocante markt was er n heel gedoe met n smid en de paarden die koetsen voortrokken
brandweerauto's en old-timer auto's was ook erg leuk om te zien geen idee waarom de paarden
zo mooi versierd waren.








Ezels,ook zo iets jaren geleden met n vakantie hebben we n hele dag n ezel gehuurd picknick
meegenomen en zo hebben we ons al wandelend en etend vermaakt.Sinds dien hebben we
het er wel eens over als we later groot zijn en n stuk land bij ons droom huis hebben dan komt
er ook n ezel!
De rest van de foto's volgen eens even overdenken hoe ik ook al weer n mooie collage maak!









13 opmerkingen:

  1. leuk verslag!
    Ik vind dieren ook altijd zo mooi om te fotograveren, Ik ben dol op ezels, mijn droom is een opvang voor oude en verwaarloosde ezels!
    en daar horen natuurlijk ook kippen, eenden en andere dieren bij :o)

    wist je dat er 6 van de 10 kuikens die geboren worden, hanen zijn?
    gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je er weer bent.en dat jullie zoeen fijne vakantie gehad hebben,daar kom je van bij he ,met opa alles goed.wat heb je een lieve en mooie honden,hebben zij het niet warm gehad,
    Cranberry wijn is niet zuur hoor het is een soort rose. erg lekker,TE LEKKER.

    groetjes van oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een halve dierentuin gezien op je vakantie. Leuk hoor. Waar wij waren in Italië zie je niet zoveel dieren, maar dat kan ook wel door de hitte komen. Hoewel steekvliegen waren er genoeg, en kwallen in de zee hebben we ook gezien. Kirsten is er zelfs door 1 gestoken. Ik heb haar nog nooit zo radeloos gezien van de pijn. Gelukkig, was er een kordate italiaanse strandwacht die haar gelijk meenam naar hun keet (Remco er gelijk achteraan) om er een vloeistof op te smeren (een soort spuitstick).

    Maar jullie hond Pien lijkt qua vacht type en kleur wel een beetje op ons konijn! Alleen dan 20x kleiner, hahaha. Ik knip vanaf september alleen bij haar ogen de haren weg, want anders ziet ze ècht niets en krijgt ze ontstoken ogen. Ik zal haar binnenkort wel eens op de kiek zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's van je vakantie en een gezellig verhalen. Ik ben helemaal weg van je twee hondjes! Van de spinnen iets minder....Ik ben blij dat wij die niet in ons vakantiehuis hadden. Ik had geen oog dicht gedaan!

    Fijne avond! groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk verslag van je dierenvakantie, de spinnen hahaha.... brrrrr, hier komen ze allemaal weer naar binnen elke avond rent er wel eentje voorbij hahahaa..

    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt heel wat dieren gefotografeerd. Mooi zijn ze hé. Ik geniet er ook altijd van.
    Behalve die spinnen dan. brrrrrrrrrrr.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn man was niet eens gaan slapen in een kamer met spinnen! Ik had waarschijnlijk moeten jagen op die engerds. ;)
    En wat een prachtige honden heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van mooie dieren, maar die spinnen mogen van mij ook weg blijven hoor. Brrr.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echte landelijke vakantie en daar horen spinnen ook bij!!Maar voor mij hoeven ze ook niet hoor!.Mooie honden heb je en fijn dat ze mee kunnen mijn Jack Russel houdt niet zo van auto rijden dus blijft ze altijd thuis.
    Groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid,
    fijn dat je weer terug bent, ik ben nog niet helemaal bijgelezen bij iedereen maar langzaam maar zeker lukt het.Zit ik hier gezellig naar de hondjes te kijken krijg ineens een paar harige enge spinnen in beeld.Krijg er gewoon kippenvel van,brrr..
    Maar gelukkig ook nog andere diertjes die wel leuk zijn.De kippetjes helemaal want we gaan binnenkort een kippenhok bouwen en dan krijgen we in het voorjaar onze eigen kippetjes.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op die enge spin na........heerlijk.
    Vooral die laatste. Ezeltjes zijn altijd zo leuk.....
    Jammer dat er geen in mijn tuintje past.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi

    Jaloers ben ik op jou hoor. Wat een lieve honden. Geweldig. Maar een heel werk he die vacht. Ik hou de haren van mijn honden kort, omdat ze het heerlijk vinden om overal in te rollebollen. Laatst lag mijn man onder de auto even iets repareren en de honden er ook even bij!! nou dat heb ik geweten.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je weer terug bent. En wat een hoop foto's van dieren. Leuk hoor. En nu back to reality.
    Fijn weekend, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen